زندگیِ یه دانشجوی [ ۹۶ ] :))

در مدار روزگار و گردش چرخ فلک، عاقبت روزی تو هم تغییر پیدا میکنی ..

زندگیِ یه دانشجوی [ ۹۶ ] :))

در مدار روزگار و گردش چرخ فلک، عاقبت روزی تو هم تغییر پیدا میکنی ..

زندگیِ یه دانشجوی [ ۹۶ ] :))

من نه آنم که زبونی کِشَم از چرخِ فلک
چرخ بر هم زَنَم اَر غیر مرادم باشد ..
(اندکی تغییر در حافظ جانا!)


به بلاگِ من خوش اومدین
من یه کنکوری بودم!
یه کنکوریِ ۹۶
که هنوز باورم نمیشد چقد زود رسیدم به این سن
از شش سال پیش یا بیشتر، میگفتم پس کنکور کِی میرسه؟
چرا نمیرسه؟ :))))
خلاصه که رسید ..
به این ایمان داشتم که با تلاش همه چی ممکنه
این بلاگو نگه داشتم تا امسال که از کنکور برگشتم!
تجارب و اتفاقاتمو نوشتم ..
ممنون که همراهمین

پیام های کوتاه

انتخاب رشته

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ب.ظ

مرسی بابت حرف‌هاتون توی پست قبلی


میدونید درواقع من بین مهندسی‌کامپیوتر، علوم‌کامپیوتر و فیزیک موندم

به شدت به هر۳ علاقه دارم و نمیدونم چطور انتخاب کنم

از یه سری دانشجوها درباره مشکلات و خوبی‌های هر رشته پرسیدم


مثلا فیزیک برای اپلای خوبه چون علوم پایه‌ست و کارای تحقیقاتی زیادی میشه انجام داد

از طرفی فکر و ذهن کاملی رو میطلبه و تمرکز بالایی باید روی مباحث داشته باشی


علوم‌کامپیوتر و مهندسی‌کامپیوتر تا اونجایی که تحقیق کردم خیلیا گفتن تفاوتی توی بازارکار دیده نمیشه، و کسی که به کامپیوتر علاقه داره میتونه در هرصورت به خوبی کد بزنه و تلاش خودش رو بکنه


بهرحال الان جدا از اینکه دارم از تابستون لذت میبرم، فکرم درگیر انتخاب رشته‌ست و نمیخوام هیچوقت پشیمون بشم از انتخابم

  • ۹۶/۰۴/۳۰
  • جغد آبی

نظرات (۱۳)

رشتهای علوم پایه یکی از مشکلاتشون اینه استاداشون واقعا سختگیرن و گاها عقده ای!!!
این خودش باعث میشه خیلیاشون با علاقه بیان فیزیک بخونن و بعد پشیمون بشن و با عذاب بگذرونن
پاسخ:
آره اینم یکی از ترس های منه..
سلااااام رفیق :)
همونطور ک میدونی من تجربیم اما ادرس کانال مشاورخودمو بت میدم 
ایشا... ک ب دردت میخوره
soheil_zolfaghariyeh@
کاربلدِ :)))))

پاسخ:
مرسیی گلم (;
  • محمد هاشمیان
  • خواهش می‌کنم
    من از تجربیات شما استفاده می‌کنم.
    اگه منم تجربه کوچیکی  داشته باشم خوش حال میشم به دیگران منتقلش کنم.
    تا هنوز تو جو کنکور هستید همه سوالامو بپرسم 😁 ببینم اخرش چطور میشیم.
    اگه اشکالی نداشت موردی نبود. کارنامه ها که اومد خوشال میشم بدونم مثلا با این تیپ و روشی که شما درس خوندید نتیجه چطوره.
    البته درسته ها فرد به فرد فرق میکنه ولی خودش یه اگاهی نسبی مفیدی میده.

    بعد یه سوال ...
    کنکور داره به سمت سوالات استفهامی میره.
    تو درسایی مثل زیست، فیزیک معلما و بچه ها همگی به من میگند زیادی ریز شدم. به نظرم این ریز بودنا نیازه اما میگند الکی وقت میذارم ت اون حد ریز باشم.
    مثلا زیست هر صفحه ای که من میخونم نزدیک ۱ یاعت و نیم وقت میگیره ولی خداییش اینقدر ترکیبی نوت برداشتم سوالی از زیر دستم در نمیره.
    حالا نمیدونم مثل بقیه مثلا ۶ بار کتابو بخونم تت هربار یاد بگیرم.
    یا اونطور دقیق بخونم بعد مثلا ۳ بار کتابو بخونم. ..
    هوووم؟
    پاسخ:
    باشه کم کم روش درس خوندن دروس مختلف هم میگم ..

    راجع به سوال دومت باید بگم که من تجربی نبودم ولی خب تا حدودی میدونم زیستتون چجوریه
    بنظر من هرضفحه رو دقیق بخونی بهتره تا اینکه بگذری ازش
    اگه بگذری فکرت مشغول صفحه های قبله که کامل نخوندی ..
  • پیمان محسنی کیاسری
  • سلام
    فیزیک برای اپلای زیاد خوب نیست! در مقایسه با کامپیوتر اصلاً خوب نیست.
    پاسخ:
    بیشتر توضیح میدین؟
    سلام 😊
    ای خوش به حالتون که بالاخره از شر این کنکور خلاص شدید.
    من کنکوری ۹۷ هستم. نسل سوخته. تکلیف سال اینده هم مشخص نیست بشه کنکور داد یا نه. تاثیر معدل سومم مشخص نیست بازم.
    نمیدونم این طبیعیه از همین الان استرس داشت یا نه.
    اصولا باید یکی دو ماه قبل کنکور اینطور بود اما استرسای من از الان شروع شدند. خب جدا از این حرفا به نظر من اگه به رشته ای علاقه قلبی داشته باشید واقعا موفقید. من برادرم کنکور ۹۵ بود. ورودی ۹۵ دانشگاه اصفهان رشته مهندسی کامپیوتر. از همون بدر تولد انگار برای کد نویسی متولد شده.
    اگه به کدنویسی علاقه شدیدی داشته باشید. به درسای دانشگاه بسنده نکنید چون واقعا چیزی یاد نمیدند. تکنولوژیای ۶۰ سال پیش به درد کی میخوره اخه.
    به نظرم جو مهندسی کامپیوتر خیلی بهتره. تنوع بیشتری داره.
    همین طور که میگفتم چون برادرم جدا از کلاس فعالیت میکنه. سال دوم دانشگاهشه الان در یکی از شرکتای دانشگاه صنعتی مشغول کاره. CPOL.
    البته اگه زبانتون خوب نیست پیشنهاد میکنم یه دوره کامل زبان برید.
    زبان اوکی باشید یادگیری تکنولوژی های جدید اب خوردن میشه. البته در رشته کامپیوتر فقط ...
    امیدوارم هر رشته ای میرید علاقه داشته باشید.
    چون کارتون درست باشع همیشه کار هست.
    پاسخ:
    ایشالا موفق بشی همین امسال و استرست هم کم بشه
    واقعا استرس واسه یه کنکوری ضرره
    به اندازه‌ش خوبه
    ولی نه تا حدی که حواستو از درس خوندن پرت کنه
    آروم باش و به کنکور امسالت فکر کن فقط ..

    و مرسی بابت حرفات
  • ♕αяαмεsн♕ ...
  • چرا فقط همین ها درسته علاقه حرف اول رو میزنه ولی باید اینده شغلی رو هم در نظر گرفت......فیزیک اگه بخوایی بخونی تهش استاد داشنگاهی یا مدرس فیزیک هست .........برادر من عاشق مکانیک بود و توی انتخاب رشته تمام الویت هاش مکانیک بود و بعدش برق خوشبختانه یا متاسفانه الان برق قبول شده و به شدت علاقه پیدا کرده و راضی هست درباره بقیه چیزا هم یه تحقیق بزن توی رشته ریاضی برای دختر ها صنایع مناسب هست ...........
    پاسخ:
    مرسی عزیزم :)
    فاکتورهای انتخاب رشته رو از کانال دکترافشار میتونی پیدا کنی ، در این مورد وویس گذاشته. توی آرشیو پارسال این موقع های سایت افشار هم هست.
    پاسخ:
    مرسی ^^
    هرکدومو انتخاب کنی پشیمون نشی اما برو کامپیوتر ههههه
    چون یه کد ساده بزنی کلی عشق داره
    پاسخ:
    اره خب
    ولی الانم کد میزنم و حتما نیازی نیست رشته کامپیوتر باشم
  • محمود دوم
  • خب خیلی کلی از انگیزه هات میحرفی درصورتی که اگر اهمیت جمله هات یکم برات بالا پایین باشه مسیرت رو میتونه به کلی عوض کنه.
    یه فرد معمولی بین گزینه های تو کارشناسی مهندسی کامپیوتر رو میزنه.
    یکی که واقعا به فیزیک علامند باشه فیزیک رو میزنه و از اونجایی که تقاضا برای رشته های مهندسی بیشتره طبیعتا فیزیک رو به نسبت م.ک جای بهتری قبول میشی.
    بحث دیگه اپلای کردنه که اگر واقعا برات اولویته باید همین الان تصمیم بگیری (خیلیها مثل خودم میرن وسط کار و تو دانشگاه درمورد جزئیات خبردار میشن که دیگه دیره!) پیشنهاد میکنم الان تصمیمت رو درمورد آیندت بگیری.
    اگر میخوای اپلای کنی(زیاد رشته مهم نیست)دانشگاه های سطح یک کشور رو مدنظر داشته باش(دانشگاه های تهران بغیر از خواجه نصیر با مشهد و یکی دوتا دیگه) و اگر هدفت تحصیل خارج از کشوره اگر دانشگاه های سطح یک رو نیاوردی دانشگاه دولتی سطح دو نزن و برو آزاد، چون کل دانشگاه های آزاد کشور برای اپلای یک دانشگاه شناخته میشن برای دانشگاه های خارج کشور و رتبه خوبی داره دانشگاه آزاد بطور کلی، اگر دانشگاه های تهران رو بیاری که اساسا زیاد کار سختی نیست تحصیل خارج کشور و بیشتر زبان بلد بودن اهمیت پیدا میکنه، اما تو دانشگاه های سطح دو اپلای کردن یکم سخت و پر هزینه است.
    امیدوارم موفق باشی
    پاسخ:
    آره هدفم اپلای هست
    ولی خب رشته هایی که میخوام برم رو تهران میتونم بیارم که به طور کلی فکر نمیکنم از لحاظ اپلای مشکلی باشه
    مشکل توی انتخاب رشته ست بخاطر علاقه ای که به شدت به هرسه دارم
    موفق باشید:)
    متاسفانه هم رشته نیستیم و نمیتونم کمکی کنم...
    پاسخ:
    :)
  • اسمارتیز :)
  • خواهرم سه سال فیزیک خوند، فردوسی مشهد. و انصراف داد و تغییر رشته.... میگفت اونی نبوده که فکر میکرده و میخواسته.
    همین دیگه آگاهیم در همین حد بود :)
    پاسخ:
    آره خب یه سری هم این حرف رو میزنن و من از همین میترسم ..
    البته برای اپلای کردن علاوه بر رشته ،داشنگاه هم خیلی مهم است ، معولا در بین دانشگاه های فنی ،تقرببات اپلای کردن بدانشجویان شریف خیلی خیلی راحت تر انجام میشه ،اونهم هم به خاطر شهرت دانشگاه نزد اساتید دانشگاه هایی آمریکایی عموما! راجع به انتخاب رشته نمی تونم چیزی به شما بگم ! چند مقوله انتخاب رشته چندین فاکتور رو لحاظ کرد و با یک کامنت نمیشه گفت.،امیدوارم موفق باشید.
    پاسخ:
    ولی اگه بگید به چه فاکتورهایی باید توجه داشت خوبه :-"
    فیزیک رو اگ دوست داشته باشی رشته نیست زندگیه ((((:

    البته مهم علاقه خود آدمه 
    پاسخ:
    اره خب :]
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">